Moje srdce zvíťazí (recenzia)

Knihu som prečítala „na prvý šup“! Autorka, ktorá je zároveň  aj vizionárkou, veľmi úprimnou výpoveďou prevedie čitateľa cez jednotlivé udalosti Medžugoria, ktoré veľmi radikálnym spôsobom zasiahli do jej života a zmenili ho.  Kniha Moje srdce zvíťazí Vám priblíži Medžugorie a jeho posolstvo natoľko, že budete mať chuť navštíviť tento „kus raja na zemi“ hneď zajtra!

Moje srdce zvíťazí

Do Medžugoria chodievam pravidelne od svojich piatich rokov. Je to môj duchovný domov. V tomto detskom veku som si to, že sa tam zjavuje Panna Mária – Kráľovná pokoja absolútne neuvedomovala, ani som sa nad týmito udalosťami nijak špeciálne nezamýšľala. Prišlo mi to ako niečo absolútne prirodzené. Postupom času  v mojom chápaní toto miesto začalo naberať úplne nový rozmer – oveľa hlbší, a vzácnejší, ako kedykoľvek doposiaľ.

Po osobnom stretnutí s niektorými vizionármi, som pochopila, že Boh skrze Matku Božiu má s týmto miestom veľmi osobitný a špeciálny zámer. Vizionárka Mirjana Dragičevič-Soldo bola obyčajné mladé dievča, ktorému sa náhle zo dňa na deň zmenil život. Ak ste mladší ročník (ako ja) zrejme si nebudete pamätať hrôzy občianskej vojny v Juhoslávii v 90. rokoch, prípadne komunizmus, ktorý dlhé roky trápil aj našich starých, či prastarých rodičov. Autorka Mirjana si však toto obdobie veľmi dobre pamätá, citlivo ho približuje aj v knihe. Panna Mária si použila jednoduché dievča a pozýva nás pozerať sa na jednotlivé udalosti komunizmu, ako aj súčasného života a okolnosti sveta skrze Lásku.

Mňa osobne sa kniha veľmi dotkla a zasiahla ma hlboko v srdci. A to nielen preto, že Medžugorie mi je osobitným spôsobom veľmi blízke. Myslím si, že každý človek ktorý je vnímavý a má otvorené srdce pre okolnosti zjavení, a samotné  Medžugorie, môže z tejto knihy obohacujúcim spôsobom načerpať. Nie je to len akási ďalšia autobiografická kniha, práve naopak, ukrýva v sebe aj rozmanité duchovné podnety a myšlienky na zamyslenie či dokonca rozjímanie.

Vizionárka Mirjana napísala túto knihu jednoduchým spôsobom, nie je to nijaká zložitá teológia na pochopenie.  Táto kniha je veľmi úprimnou výpoveďou autorky, ktorá nemá vyštudovanú žiadnu teológiu. Žije „obyčajným“ spôsobom života manželky a matky. Do  písania vložila kus svojho srdca – čo je cítiť na každej strane. Kniha zanechala vo mne hlboký dojem, a aj spätne sa k nej kedykoľvek veľmi rada vrátim. Obohatila a v niečom vyjasnila  môj pohľad na udalosti v Medžugorí a okrem iného sa stala oživením môjho duchovného života.

Moje srdce zvíťazí

Autor: Veronika Hričovská

Bibliografický popis: SOLDO, M. 2018, Moje srdce zvíťazí [My Heart Will Triumph], Košice : Zachej.sk, 368 s., viazaná väzba (tvrdá), ISBN 978-80-89866-52-6.