Gregory Boyle: Tetovanie na srdci (recenzia)

Tetovanie na srdci

Autor knihy nie je len obyčajný spisovateľ, je to človek s obrovským srdcom a naplnený láskou k ľuďom. Pomáha tým, ktorí to najviac potrebujú a ktorým sa nedostávalo, či nedostáva toľko pozornosti a lásky koľko sa má. Gregory Boyle je kňaz a výnimočný zjav v Amerike. Pre mňa osobne je to veľký človek, ktorý sa sklonil až na samé dno a tam podáva pomocnú ruku. Pomyselným lanom ťahá ľudí, ktorí patria do nejakého gangu a rôznymi okolnosťami sa dostávajú až do väzenia.

Pre niektorých môže byť kniha Tetovanie na srdci až neuveriteľným svedectvom lásky, hrdinstva, obety. Môžem to len potvrdiť. Je plná životných príbehov – niektorých šťastných a niektorých nie. Pred autorom sa otvárajú aj brány väzníc a osudy v nich ukryté. Pred samotným nástupom do nápravného zariadenia, nemajú mladí víziu vlastnej budúcnosti a zmyslu života. A práve tu sa môžu tieto naliehavé otázky vynárať ešte nástojčivejšie.

Autorovi knihy to nie je samozrejme ľahostajné. Snaží sa mladým ľuďom ukázať smer, dodať nádej a čo je najdôležitejšie venuje im to, čo my sami potrebujeme zažiť, precítiť. Mať pocit, že nás má niekto rád a venuje nám svoj čas, svoju pozornosť. Je obdivuhodné, koľkým mladým ľuďom dodal nádej a odvahu nielen pracovať, ale najmä žiť a tým získali novú perspektívu života. Na druhej strane sa v knihe často stretávame so smrťou mladých ľudí a žiaľ aj detí. Rovnako ako ja, budete konfrontovaní sami so sebou, so svojimi predsudkami a často stereotypným myslením. Publikácia prináša prostredníctvom jednotlivých príbehov ľudí obohatenie a aj napriek existujúcim tragédiám sa snaží pozerať na svet z tej lepšej stránky.

Samotný autor je nesmierne vďačný Bohu za vedenie a pomoc. Ja som vďačná Bohu za neho ako aj za všetkých ľudí, ktorí sa venujú takejto práci. Autor v knihe poukázal na problémy, ktoré sa netýkajú len úzkej časti, v ktorej pôsobí. Načrtnuté výzvy sa týkajú aj nás tu, doma.

Na Slovensku sme mali tiež jedného výnimočného kňaza s ktorým sme sa nedávalo rozlúčili. Pamiatka po ňom zostane navždy večná aj prostredníctvom práce, ktorú odvádzal nielen ako kňaz, ale aj ako človek starajúci sa o bezdomovcov. Pre mňa zostáva Anton Srholec nezabudnuteľnou osobou. Zanechal tu svoj živý odkaz, ktorý by sme mali rozvíjať. Rovnako ako aj Gregory Boyle sa snažil upriamiť pozornosť na Boha a na tých, ktorí si našu pozornosť zasluhujú.

Nezabúdajme na slová z Písma „Vy ste svetlo sveta.“ Teraz je čas ukázať náš záujem a venovať čas tým, ktorým to bolo odoprené. Nech je táto kniha dobrým sprievodcom a pomôže uvedomiť si skutočné hodnoty, na ktorých naozaj záleží.

<Kúpiť knihu Tetovanie na srdci>

Autorka recenzie: Júlia Štefeková

Bibliografický popis: BOYLE, G. 2014. Tetovanie na srdci [Tattoos on the Heart: The Power of Boundless Compassion], Bratislava : Porta Libri, 223 s., brožovaná, ISBN 978-80-8156-030-9.