Biblia s kovovými rožkami (recenzia)

Recenzia na knihu Biblia s kovovými rožkami

Táto Kniha kníh sa prvýkrát objavila na trhu v roku 2006 a pre veľký záujem sa Ikar pustil do jej opätovného vydania. Počas siedmich rokov na trhu si stále drží svoje miesto v obľúbenosti a dôvodov na to je hneď niekoľko. Biblia s kovovými rožkami zaplnila prázdne miesto na trhu pre ľudí, ktorí hľadajú cenovo dostupný a zároveň precízne spracovaný a reprezentatívny darček, ideálny na svadby, alebo rodinné výročia.

Biblia par excellence.

Formát A4 robí z tejto knihy neprehliadnuteľný artikel každej knižnice. Vonkajší obal je potiahnutý koženkovým materiálom príjemným na dotyk, v nebesky modrej farbe s elegantne vyrazenými písmenami na prednej doske knihy. V úvode Biblie je ponechaný priestor Rodinnej kronike s venovaním.

Kompletný knižný blok je vsadený do zlatej zošívanej väzby, ktorá prekrásne ladí jednak s totožnými kovovými rožkami, ale i s dvoma zlatými šnúrkami – záložkami, ktoré sú dostatočne dlhé a dajú sa bez problémov založiť  v celom rozmedzí 1263 strán. Biblia je miestami oživená čierno – bielymi celostránkovými ilustráciami.

Čo sa týka papiera – klobúk dole! Vydavateľ v ňom spojil nespojiteľné: ľahkosť a pevnosť zároveň. Strany sa dobre obracajú, nezlepujú sa jedna o druhú, papier nie je krehký a netrhá sa pod rukami. Jeho jemná textúra a nepresvitajúce písmená z jednej strany na druhú zvyšujú celkový komfort čítania. Zaujímavé sfarbenie, ktoré mimochodom skvele ladí s modrou a zlatou farbou, už len dáva bodku za mojou súkromnou Ódou na papier :-)

Napriek tomu, že texty Starého a Nového zákona sú v celej Biblii sádzané v dvoch stĺpcoch, zachovali si ľahkú čitateľnosť. V tomto prípade išlo zrejme o úsporu na celkovom počte strán, čo tiež hodnotím pozitívne. Neviem si totiž predstaviť, že by hrúbka Biblie mala byť dvojnásobná. Proporčný výsledok lahodí oku, i keď s hmotnosťou 2,5 kg je jasné, že sa neradí medzi tie, ktoré budete dlho nosiť na rukách. Ale myslím, že na tento účel ani nebola vytvorená.

Absolútne najvyššie hodnotím prehľadnú orientáciu v texte: písmená sú primerane veľké a knižný blok sa pohodlne roztvára, čím umožňuje bezproblémové čítanie aj na vnútornejších miestach knihy. V hlavičke každého listu je zreteľne napísaný názov Starozákonnej či Novozákonnej knihy. V kombinácii s výraznými číslami jednotlivých kapitol jednoducho nie je žiadna šanca stratiť sa v texte a premýšľať, ktorú časť Svätého Písma práve teraz čítate. Dva celky – Starý a Nový zákon – obsahujú krátky úvod a poznámky sú sústredené na jednom mieste na konci Biblie. Kniha obsahuje abecedný index v rozsahu 6 strán a 9 strán dobových máp – všetko v jej závere.

Dodáva sa v špeciálnej krabici (nie však darčekovej) ušitej na mieru, aby doručenie prebehlo hladko a mohli ste sa tešiť z nového člena vašej rodiny. Vitaj doma, Biblia!

<Kúpiť Bibliu s kovovými rožkami>

Autorka recenzie: Zuzana Ring