Kevin Leman: Cesta múdrych (recenzia)

cesta múdrych

Na prvý pohľad sa môže zdať, že napísaním knihy o múdrosti Dr. Kevin Leman odbočil z bezpečného územia rodiny, vzťahov a výchovy a vybral sa na zamínované šalamúnske pole skúmať múdrosť, ktorá zostupuje zhora. No už po pár riadkoch je nad slnko jasnejšie, že múdrosť patrí do každodenného života práve tak, ako výber vhodného partnera, či dilema, čo s rebelujúcimi deťmi.

V knihe Cesta múdrych s podtitulom Jednoduché pravdy pre dobrý život sa snúbi biblická múdrosť Prísloví a Žalmov so životnou múdrosťou rodinného poradcu – psychológa. Jej rozčlenenie na kapitoly so zamyslením na konci každej z nich napovedá, že nie je určená na jeden dúšok, ale minimálne na tých 10 (toľko je totiž kapitol) a to dúškov chutných a výdatných, po ktorých zostane chuť odpovedať si na niektoré položené otázky.

Kevin Leman sa vo svojich slovách plných dôvtipu a humoru delí o vlastné životné prešľapy, no i o cenné skúsenosti. O osobné napredovanie v umení učiť sa na vlastných chybách. Práve vďaka skutočným príbehom – či už jeho vlastným, alebo z okolia priateľov a známych, sa kniha veľmi dobre číta a jednotlivé autorove posolstvá sú ľahko vstrebateľné a rýchlo pochopiteľné. Hĺbku biblických citátov Leman trefne a zrozumiteľne aplikuje na bežné situácie a „núti“ zamyslieť sa, ako je to s mojim osobným vzťahom s Ježišom Kristom.

Publikácia je v pevnej väzbe a netradičná modrá farba písma pekne vyniká na recyklovanom papieri. Čo sa týka kaligrafie, výber fontu písma tiež hodnotím pozitívne: pripomína niekdajšie klasické z písacieho stroja. V kombinácii s úhľadným rozložením kapitol a sympatickým formátom robí z tejto publikácie nielen vhodného adepta na darček, ale zároveň môže povzbudiť aj ako každodenný dúšok kvapky múdrosti práve vás…

<Kúpiť knihu Cesta múdrych>

Autorka recenzie: Zuzana Ring

Bibliografický popis: LEMAN, K. 2013. Cesta múdrych [The Way of the Wise], Bratislava : Porta Libri, 151 s., viazaná, ISBN 978-80-8156-005-7.