Ozvena v tme (recenzia)

Romány Francine Riversovej sú pre mňa jednoducho bezkonkurenčne najkrajšie, najpútavejšie a najromantickejšie romány kresťanskej literatúry aké som doposiaľ mohla prečítať. Mala som možnosť čítať aj prvú časť trilógie V znamení leva, kde som na konci časti ostala v nemom úžase ako sa mohol tento neskutočne zamotaný príbeh ukončiť. Ani v najtajnejšom sne som nedúfala, že nešťastný osud jednej z hlavných postáv sa môže zvrátiť a príbeh je nekonečnej lásky k Pánovi môže naďalej prekvitať.

Autorka nás na konci prvej časti nechala na pochybách, či príbeh zakázanej lásky medzi kresťanskou otrokyňou Hadašou a rímskym pohanom Marcusom mohol existovať, ak by sa neudiali skutočnosti, ktoré mali Hadaši vziať život. Našťastie život Hadaši, ktorá bola dokonalý obraz kresťanskej lásky a kajúcnosti bol zachránený, avšak jej zovňajšok bol úplne zdevastovaný. Jej láska, Marcus, sa po jej zjavnej smrti vydal hľadať Boha, na ktorého sa celý čas hneval, ba ho nenávidel zato ako mohol dovoliť umrieť tak úžasnému človeku ako bola Hadaša. Prešiel si dlhou a krutou cestou, stále nerozumel zmýšľaniu kresťanov, nerozumel sile Božej vôle až kým sám nezostúpil na samé dno svojich síl. Vtedy sa stretol s človekom, ktorý mu ukázal správnu cestu a Marcus prestal byť slepý k Božej láske. Stal sa kresťanom, akým by ho chcela mať Hadaša. Časom sa ich cesty opať Božou vôľou prekryjú. Nič krajšie si romantička ako ja nemohla ani priať. Po celú dobu ako žili vedľa seba som len čakala kedy to konečne príde, kedy ju spozná a či ju aj napriek prekážkam a času, ktorý prešiel bude stále naplno milovať. Stalo sa tak? Naplnila sa ich láska tak ako si to praje Boh? To už radšej nebudem prezrádzať, ponechám to  čitateľom ako silnú motiváciu vziať si túto úžasnú knihu do rúk a nechať sa unášať týmto krásnym príbehom Božej lásky a dobrosrdečnosti.

Ozvena v tme

Autorka recenzie: Zuzana Farkašová

Bibliografický popis: RIVERSOVÁ, F. 2017. Ozvena v tme [Echo in the Darkness], Stará Ľubovňa : Kumran, 450 s., brožovaná väzba, ISBN 978-80-89487-85-1.