John Eldredge: Neodolateľný rebel (recenzia)

Neodolateľný rebel

Knihu Neodolateľný rebel od Johna Eldredgea som brala do rúk s veľkou zvedavosťou. Už len názov diela vo mne vyvolával veľa otázok.

Je zvláštne, akým netradičným spôsobom v knihe autor predstavuje Ježiša. Ako zaujímavo a pútavo. Svoje tvrdenia má podložené úryvkami z Písma a preložené do súčasnej doby. Hovorí o jeho vlastnostiach. Nekončí to však len poučkami z Biblie. Udalosti vysvetľuje, či skôr približuje príbehmi zo života.  Buď osobnými alebo z pastoračného života.

John Eldredge nemá strach vyzývať čitateľa, či dokonca ho provokovať, aby sa zamyslel, ako je Ježiš v spoločnosti prezentovaný a aký v skutočnosti bol a je. Po pár prečítaných stranách som zrazu pred sebou mala úplne niekoho iného. Kniha nie je iba nejakou ďalšou publikáciou o Ježišovi. Nechce, aby sme o Božom Synovi len čítali. Chce, aby sme Ježiša osobne spoznali, aby sme ho stretávali a zakúšali v každodenných situáciách.

Niektoré myšlienky a postrehy o Ježišovi ma potešili a otvorili mi nový pohľad. Hovorila som si, aké super, aké krásne… Našlo sa však aj niekoľko takých miest, pri ktorých som sa sama seba pýtala, či autor nie je príliš benevolentný – môžem si vyberať, kto je pre mňa Ježiš? Či je to nadčlovek, ktorý sa nemusel učiť rozprávať, chodiť, dokonca sa ani nezašpinil, nevedel, čo je smútok, bolesť…  Alebo je to osoba, ktorá cíti rovnako ako ja a vie sa radovať i hnevať, pozná bolesť nôh po dlhej ceste…? “Bol nám podobný vo všetkom okrem hriechu…” Hĺbka tejto jednej jedinej vety z Písma sa zrkadlí v pohľade autora na Najohromnejšiu postavu dejín.

Toto nie je dielo na jeden hlt. Odporúčam nájsť si na čítanie adekvátny čas a výsledok sa určite dostaví. Nad každou kapitolou je vhodné sa zamyslieť, overiť si a presvedčiť sa, či to, čo človek prečítal, naozaj platí aj v skutočnosti. Aby neodolateľný rebel nebol len výmyslom nejakého nadšenca, ale každodennou realitou, ktorá má moc zmeniť aj môj život.

<Kúpiť knihu Neodolateľný rebel>

Autorka recenzie: Katarína Koyš

Bibliografický popis: ELDREDGE, J. 2013. Neodolateľný rebel [Beautiful Outlaw], Bratislava : Redemptoristi – Slovo medzi nami, 224 s., viazaná s prebalom, ISBN 978-80-89342-51-8.