Crystal Bowman: Po celý rok s Bohom (recenzia)

Recenzia na detskú knihu Po celý rok s Bohom

Denne mi prechádza cez ruky mnoho kníh pre deti, ale pri tejto som sa zastavila. Na prvý pohľad ma zaujal jej formát – rozmermi sa blíži k A5 a napriek tomu, že sa jedná o „celoročnú“ knihu, neodrážalo sa to v negatívnom slova zmysle na jej váhe. Druhé príjemné prekvapenie si na mňa počkalo po jej otvorení: prekrásna grafika v kombinácii s ilustráciami Eleny Kucharik urobili svoje a dojem, ktorý zanechali, bol viac než len priemerný.

Kniha je vhodná pre deti vo veku 3+ a ako napovedá názov, obsahuje čítanie na každý deň v roku. Namiesto čísel strán má dátumy. Je to mimoriadne vydarené vydanie detského titulu a to hneď z niekoľkých dôvodov.

V knihe vystupujú 4 postavy detí: Zuzka, Katka, Paľko a Jakub, ktoré sa denne s malými čitateľmi delia o svoje zážitky – všedné aj tie výnimočné. Každý príbeh je osobitne ilustrovaný a v dolnej časti strany je farebná bublinka s citátom zo Svätého Písma a s krátkou modlitbičkou v rozsahu jednej až dvoch viet. Vnímam to ako účinný návod postupnej a pravidelnej formácie detí, pričom sa môžu učiť modliť a ďakovať Bohu vlastnými slovami.

Napr. deň 4. október vyzerá asi takto: Začína príbehom s názvom „Ako vtáčiky.” Deti sú pri počúvaní príbehu aktívne vtiahnuté do deja, keďže majú spočítať, koľko vtáčikov vidia na obrázku. Ku príbehu je priradený verš z Písma: „Všetko, čo dýcha, nech chváli Pána!“ (Ž 150, 5b) a príslušná modlitbička: „Budem ťa chváliť, Pane môj a spievať ti ako malý vtáčik.“ Jednotlivé state sú dlhé (či skôr krátke) tak akurát na udržanie detskej pozornosti. Text je poskladaný z jednoduchých slov, aby bol zrozumiteľný aj pre menšie detičky.

Summa summarum: je to kniha ušitá na mieru pre detských čitateľov od 3 rokov: očarí ich zrak, prebudí zvedavosť, odpovie na otázky, zoznámi ich s novými kamarátmi, rozšíri im repertoár modlitbičiek a neunudí ich k smrti, kým sa príbeh dočíta. Po celý rok s Bohom budete brať do rúk deň čo deň a bude to čas, počas ktorého sa môžu vaše deti priblížiť k Bohu a vy k svojim deťom. Jednoznačne odporúčam.

<Kúpiť knihu Po celý rok s Bohom>

Autorka recenzie: Zuzana Ring

Bibliografický popis: BOWMAN, C. 2013. Po celý rok s Bohom [The one year book of devotions for preschoolers], Bratislava : Don Bosco, 384 s., viazaná, ISBN 978-80-8074-203-4.