Imrich Degro: Ničivá sila okultizmu (recenzia)

Myslím, že každý z nás sa v svojom živote stretol s poverami, urieknutím, či červenou šnúrkou na ruke. V knihe Ničivá sila okultizmu však autor rázne  a jasne odsudzuje takéto konanie. Zároveň však vysvetľuje prečo a dáva odpovede na otázky, ktoré sa čitateľovi v hlave objavujú.

Každému kresťanovi by malo byť zrejmé, že obyčajná šnúrka na ruke dieťa od zlého neuchráni. Práve naopak. Osobne sa mi takéto povery zdajú byť na jednej strane neuveriteľne smiešne, no na strane druhej veľmi nebezpečné. V kultúre „pohanského“ folklóru, povier a tradícií si totiž málokto uvedomuje moc týchto úkonov. Áno, ako autor zdôrazňuje, všetky tieto praktiky môžu fungovať. A mnohokrát aj skutočne fungujú. Ale akou mocou? Exorcista hovorí, že mocou Boha to rozhodne nie je. Otázkou teda ostáva, nakoľko je správne bojovať peklom proti peklu.

Ničivá sila okultizmu

Sama som mama malého dievčatka a keď mi istá osoba pár dní pred krstom povedala, aby som v deň krstín nezabudla dať maličkej červenú šnúročku na ruku a obliecť jej niečo naopak (vraj, aby jej nebolo urieknuté), ostala som v nemom úžase! Veď sme predsa kresťania, ktorí svojho novorodenca nesú do Božieho chrámu. Ako môžeme veriť v tak protichodné princípy.

Prečo sa v ťažkostiach  neutiekame k Bohu, k skutočnej, hlbokej modlitbe, ktorá nám už nespočetnekrát pomohla? Autor píše, ako sa ho snažia veriaci presvedčiť, že im konkrétne tieto praktiky pomohli. Avšak to je len mylná predstava. Tieto praktiky nemôžu nikomu pomôcť, môže sa zdať, že ich problém zmizol, avšak ten sa mohol len presunúť na niekoho iného v ich blízkosti, alebo sa len umlčať a skryť sa.

Je nesmierne dôležité udržiavať si zdravú myseľ. Niet väčšej čistoty a pokory, než tú ktorú vieme načerpať v Otcovej náruči. Úprimná modlitba je našou ochranou pred Zlým, ktorý len čaká aj na naše najmenšie zaváhanie v sile našej viery.

<Kúpiť knihu Ničivá sila okultizmu>

Autorka recenzie: Zuzana Farkašová

Bibliografický popis: DEGRO, I. 2017.  Ničivá sila okultizmu: Ako rozpoznávať taktiku zlého ducha,“ Košice : Zachej.sk, 118 s., brožovaná, ISBN 978-80-898660-6-9.