Heidi Baker: Rodenie zázrakov (recenzia)

Ako začať? Jednoducho! Túto knihu si musíte prečítať! Nepreháňam! Je málo kníh, ktoré ovplyvnili môj život tak, ako táto “nenápadná” knižka od Heidi Baker, s trochu trúfalým názvom, Rodenie zázrakov

Čo som od toho čakala? V prvom rade mi bolo jasné, že pôjde o zázraky. Myslím si, že celkom pútavá téma, aj keď v niekom môže skôr vyvolať viac kontroverzie. Nie je to predsa niečo, čo by bolo pre každého samozrejmosťou. Osobne si však myslím, že dať knihe názov, ktorý v sebe ukrýva niečo so zázrakom, bol len skrytý ťah, ako upútať pozornosť čo najväčšieho počtu ľudí. Podstata celej knihy totiž leží niekde úplne inde. Zázraky sú len ovocie.

Rodenie zázrakov_recenzia

Ak si myslíte, že váš kresťanský život a vzťah s Bohom sú na tom celkom dobre (ako som si to myslela aj ja), tak si prosím prečítajte túto knihu. Vyvedie vás to z tohto obrovského omylu (v dobrom samozrejme). Ja som zistila, že môžem ísť ešte oveľa oveľa oveľa ďalej. Pochopila som, že mnoho vecí som si dala do škatuľky s nápisom “Už viem o tom celkom dosť”. A to sa týkalo aj môjho vzťahu s Bohom. Nevravím, že bol dokonalý. To ani zďaleka nebol a ani nie je. Ale bol taký, ako by som to povedala – stabilizovaný. V zásade ho nič nevyviedlo z miery. Až pokým som nezačala čítať túto knihu. Autorka má s Bohom taký vzťah, o akom nepočuť každý deň. Miluje Ho viac, než čokoľvek a je ochotná ísť až do krajnosti, len aby plnila Jeho vôľu. To, že Mu povedala svoje radikálne áno, zmenilo svet. A to nezveličujem.

Celý proces prijatia Božích zasľúbení, našej odpovede Bohu, postupného rastu a dozrievania Božieho plánu v nás až po samotné jeho naplnenie, prirovnáva Heidi Baker k Márií a jej prijatiu Božieho plánu. Napriek tomu, že Božie zasľúbenie pre jej život nieslo so sebou mnoho nepríjemností, rozhodla sa v tichosti prijať, čo mal Boh pre ňu pripravené. A táto Máriina oddanosť zachránila svet. Myslím, že sme povolaní k tomu istému.

Staň sa recenzentom kníhkupectva Zachej.sk

Kniha je pozvaním ísť ešte ďalej. Pomáha zamerať sa na to, čo je zmyslom nášho života. Objaviť “to špeciálne” poslanie, ktoré má Boh pre náš život. Je pozvaním k odvážnemu “Áno!”.

Okrem samotného príbehu a svedectiev Heidi Baker obsahuje kniha aj niekoľko veľmi silných príbehov ľudí, ktorí boli ovplyvnení jej službou, no začali písať svoje vlastné “dejiny” a zasiahli ďalšie národy a oblasti, ktoré potrebovali Božie svetlo.

To, čo je podľa mňa v tejto knihe najpodstatnejšie, je, že Boh je reálny tu a teraz. Chce mať s nami reálny a láskyplný vzťah a chce konať aj skrze nás reálne zázraky a zasahovať reálne životy prostredníctvom svojej reálnej moci a lásky. Boh vás cez túto knihu zmení, ak mu to dovolíte. Povzbudzujem vás, aby ste to urobili.

<Kúpiť knihu Rodenie >

Autor recenzie: Kateřina Launerová

Bibliografický popis: BAKER, H. 2017. Rodenie zázrakov [Birthing the Miraculous], Bratislava : Slovo života international, 217 s., brožovaná, ISBN 978-80-89165-52-0.