Andreas Englisch: Ján Pavol II. – Pápež zázrakov (recenzia)

Ďalšia kniha o pápežovi Jánovi Pavlovi II. sa mi dostala do rúk. Ako od mnohých iných kníh o tomto svätcovi dnešných dní, nemal som veľké očakávania. Presnejšie, vedel som, čo môžem čakať. Musím však jedným dychom dodať, že kniha Andreasa Englischa je niečím originálna. Autor a vatikanista sa nepozerá len na to, čo sa dialo okolo pápeža, ale aj do istej miery analyzuje a kladie si nespočetné otázky.

Pápež Zázrakov

Deje sa tak už na začiatku knihy, keď polemizuje o atentáte na pápeža Jána Pavla II. . Snaží sa nájsť odpoveď na otázku, či išlo o zázrak, že ťažko zranený pápež prežil dobre premyslený atentát?

Autor však zachádza ešte oveľa ďalej pohrávajúc sa s myšlienkou, že Ján Pavol II. sa podieľal na zázrakoch, ktoré sa diali priamo za jeho života. Len sa o nich nesmelo hovoriť. Tento sľub dáva aj Andreas Englisch kráčajúci po stopách domnelých zázrakov. V knihe sú spomenuté viaceré. Jedným z nich je uzdravenie chlapčeka nevyliečiteľne chorého na leukémiu v Mexicu. Ján Pavol II. vystupuje z lietadla a zdá sa akoby niekoho hľadal. Nie sú to kňazi a biskupi ale malé dieťa na rukách matky. Pápež dieťa požehnal a pohladkal. Dieťa sa zázračne uzdravilo.

Ďalším „nepochopiteľným“ javom pre autora knihy bol fenomén Božieho milosrdenstva. Jednoduchá poľská mníška Faustína Kowalská mala početné videnia Ježiša. Čo je však ešte zarážajúcejšie – pápež ju vyhlásil za blahoslavenú a následne za svätú. Tým sa začala celosvetová úcta k obrazu Božieho milosrdenstva.

Posledný prípad, ktorý spomeniem, poukazuje na fakt, že zázraky sa dejú kdekoľvek na svete. Tento sa stal v mestečku Castries na ostrove Svätá Lucia v Karibiku. Chlapec Kevin s veľkými dýchacími problémami je uzdravený po tom, ako sa pápež pristavuje pri ňom a jeho matke. Tá mala sen, že na ostrov príde muž, ktorý jej synovi pomôže. Bol ním pápež Ján Pavol II.?

Kniha je zakončená príznačne zázrakom, ktorý sa stal na príhovor Jána Pavla II. po jeho smrti. Rehoľná sestra Marie Simon-Pierre Normandová vyzdravela z Parkinsonovej choroby, ktorá je neliečiteľná.

Knihu dopĺňa obrazová príloha, ktorá dokumentuje pápežove stretnutia s ľuďmi, ktorých mal tak rád. Až tak rád, že mu Boh dovolil konať zázraky.

<Kúpiť knihu Pápež zázrakov>